WEKO3
アイテム
Developing Collective Impact to Improve Foundational Learning: Evidence from Madagascar After the COVID-19 Pandemic Shock
https://doi.org/10.18884/0002000014
https://doi.org/10.18884/000200001415457474-d137-468a-92d7-1d7b9230a0ca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-08-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Developing Collective Impact to Improve Foundational Learning: Evidence from Madagascar After the COVID-19 Pandemic Shock | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | Educational development; COVID-19 pandemic, Math learning; School management, Sub-Saharan Africa. | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 教育開発、新型コロナ感染拡大、算数学習、学校運営、サブサハラアフリカ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.18884/0002000014 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
著者 |
MARUYAMA,Takao and IGEI,Kengo
× MARUYAMA,Takao and IGEI,Kengo
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | After the school closures due to the COVID-19 pandemic, the recovery of foundational skills such as numeracy became a priority policy agenda in sub-Saharan Africa. In Madagascar, the Ministry of Education began scaling-up training on the pedagogical approach to numeracy, called “Teaching at the Right Level (TaRL),” for primary teachers and community volunteers. This training was part of a package of interventions that aimed at strengthening the capacity of the school management committee (SMC) to lead extra-curricular remedial activities. In parallel with the process of scaling up the package for primary schools, the Ministry organized a public education forum in the region to develop collaboration among different actors, such as educational administration and local governments, to improve foundational skills. As these interventions were scaled up progressively to increase their coverage of the regions, we used the settings to investigate their impact on numeracy for primary students, employing a difference-in-differences strategy. Specifically, we targeted the neighboring regions with similar social backgrounds and conducted a survey for those schools situated in communes near regional border. TaRL training plus the public education forum improved learning outcomes in numbers and four basic operations by 0.37 standard deviations. The collaboration of different actors to improve foundational skills in Madagascar shows an example of collective impact to address learning crisis in low-income country. | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | サブサハラアフリカ地域において、新型コロナの感染拡大に伴う学校閉鎖が解かれた後、子ども達の数と計算等における基礎的スキルの改善は重点政策課題となっている。マダガスカルにおいて、同国教育省は、”Teaching at the Right Level (TaRL)”と呼ばれる、数と計算における基礎的スキルにかかる教授法の研修を初等教員及び地域ボランティアに対して実施した。TaRL研修は、学校運営委員会が同手法を用いて放課後の補習活動を実施するために開発された介入パッケージの一部である。TaRL研修の実施に並行し、マダガスカル教育省は、子ども達の基礎的スキルの改善に向けて教育行政や地方自治体等の多様なアクター間の協力を強化するため、県教育フォーラムを開催した。本研究では、これらの介入が学校年度毎に対象県を徐々に拡大する形でスケールアップされていった点に着目し、差分の差法を用い、小学生児童の学習に対する介入効果を推定する。具体的には、社会文化的背景の類似した隣り合う県を対象とし、それら県間の境界付近に位置する市の小学校を対象として調査を実施した。TaRL研修と県教育フォーラムの実施により、子ども達の数と計算にかかる学習成果は平均して0.37標準偏差、改善した。マダガスカルにおける本事例は、学習の危機に対し、子ども達の基礎的スキルを改善するためのコレクティブ・インパクト(社会課題の解決のための多様なアクター間の協力)を形成することが可能であることを示している。 | |||||||
bibliographic_information |
巻 Discussion Paper, 号 Discussion Paper No.15, p. 1-30, ページ数 32 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | JICA Ogata Sadako Research Institute/緒方貞子平和開発研究所 |