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  1. (-FY2017) Aid Strategies
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  2. A Study on Socio-cultural Influences of Inclusive Business

Effects on Consumer Attitudes of Appeal Information of Ethical Products

https://doi.org/10.18884/00000976
https://doi.org/10.18884/00000976
612def38-be7b-449d-a1ef-e68718ff2445
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICA_RI_WP_No.189.pdf JICA_RI_WP_No.189 (438.3 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-27
タイトル
タイトル Effects on Consumer Attitudes of Appeal Information of Ethical Products
タイトル
タイトル Effects on Consumer Attitudes of Appeal Information of Ethical Products
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 ethical products
キーワード
主題Scheme Other
主題 ethical consumption
キーワード
主題Scheme Other
主題 construct level theory
キーワード
主題Scheme Other
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キーワード
主題Scheme Other
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キーワード
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主題Scheme Other
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主題 construct level theory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 moral concern
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 skepticism
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18884/00000976
ID登録タイプ JaLC
著者 Masuda, Akiko

× Masuda, Akiko

WEKO 1371

en Masuda, Akiko

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Ishii, Hiroaki

× Ishii, Hiroaki

WEKO 1372

en Ishii, Hiroaki

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Onzo, Naoto

× Onzo, Naoto

WEKO 1373

en Onzo, Naoto

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to clarify how the informational appeal (abstract vs. concrete) of ethical products can be matched to consumers. We tested the attitudes and behaviors of consumers towards ethical products. The hypotheses are based on construal level theory. Higher moral concerns are related to an abstract mindset, while lower moral concerns are associated with a concrete mindset. The findings showed that each of the hypotheses was supported: consumers who are more likely to make charitable donations have positive attitudes toward ethical products (H1); consumers who are more likely to make charitable donations are more likely to respond to abstract appeal information (H2); and consumers who are less likely to make charitable donations will be more likely to respond to concrete appeal information (H3). The findings suggest that marketers’ approach to the use of informational appeals should be determined by consumers’ moral concern type.
書誌情報 Working Paper
en : Working Paper

号 189, p. 1-33, 発行日 2019-03-27
出版者
出版者 JICA Research Institute
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Ver.1 2023-05-15 13:01:40.838797
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